Friday, October 21, 2016

Cobra Female Officer - Night Ops

Gi Joe Custom - Cobra Female Officer


As every Gi Joe collector, I always imagined how would be an Action Figure's female version of a Cobra Trooper or Cobra Officer. So a few years ago I released some Cobra Female Troopers and Officers, as you can see below:

Cobra Female Officer

Cobra Female Trooper

Cobra Python Female Officer

Cobra Female Bazooka Trooper

 Finally, Hasbro released their Cobra Female Officer, but sincerely...I hated it! They lost an excellent opportunity to realese a very nice Action Figure, and they seem to be lazy, or don't want to spend money on new Gi Joe Action Figure moulds....whatever...so I decided to make another version, but surely so much better than my previous versions, and yes, SO MUCH BETTER than Hasbro version. Well, at least in my opinion..

I used some pouches casted in resin by me, and sculpted (I don't have a 3D printer) a Cobra Trooper/Officer Helmet with a movable Night Vision Goggle.
Definitely I love to build female versions of characters that are generally males, and you'll alaways see these girls among my Gi Joe Customs.




Como Todo colecionador de Gi Joes, sempre imaginei como seria uma versão feminina de uma Figura de Ação de um Cobra Trooper ou Officer. Então alguns anos atrás eu lancei algumas Cobra Female Troopers e Officers, como vocês podem ver abaixo:

Cobra Female Officer

Cobra Female Trooper

Cobra Python Female Officer

Cobra Female Bazooka Trooper

Finalmente a Hasbro lançou sua Cobra Female Officer, mas sinceramente...eu odiei! Eles perderam uma excelente oportunidade de lançar uma Figura de Ação bem legal, e eles parecem ser preguiçosos, ou não querem gastar dinheiro em novos moldes para Figuras Gi Joe...tanto faz...então decidi fazer uma outra versão, mas certamente bem melhor que minhas versões anteriores, e sim, BEM MELHOR  que a versão da Hasbro. Bem, pelo menos na minha opinião.

Usei alguns bolsos feitos em resina por mim, e esculpi (não tenho impressora 3D) um Capacete para Cobra Troopers/Officers com Visão Noturna móvel.
Definitivamente adoro construir versões femininas de personagens que geralmente são masculinos, e vocês sempre verão essas garotas entre meus Customs Gi Joe.













No comments:

Post a Comment

Feel free to let me know your opinion about this custom!

Sinta-se à vontade em dizer o que achou deste custom!